luni

Romanul ca romanul dar si basarabeanul, ungurul si moldoveanul?!

Romanul, inainte de a fi om... este ROMAN!!
Tot omul spera la un castig nesperat care sa il scape de grija zilei de maine, si pana in prezent, credeam ca romanii detin recordul la sperante de imbogatire subita. Insa, pe langa noi, si vecinii nostrii de la sud de Dunare si de peste Prut au aceiasi sperante materiale ca si noi. Si, cum mai niciunul dintre noi nu are cate o "matusa Tamara", vreun unchi prin America, vreun binefacator anonim care sa ne puna milioane de yeni in posta (sau macar cateva mii de euro/ dolari - dupa preferinte) si nici vreun patron caruia sa ii scape "din greseala" macar vreo doua zero-uri in plus, in zilele de salariu; noua romanilor (dar si basarabenilor, ungurilor si moldovenilor) nu ne ramane decat alternativa hazardului.
Toata lumea joaca la Loto. Si mai ales acum, cand la Loto-6 din 49, nu a luat nimeni "potul cel mare", in caseriile Loteriei Romane, oamenii stau la randuri mai ceva decat la coziile la lapte din perioada antedecembrista. Febra castigurilor usoare si fara prea mari batai de cap i-a cuprins pe mai toti romanii din toate colturile tarii. Ba, mai mult chiar, rapoartele Politiei de Frontiera arata ca in ultima saptamana numarul vecinilor nostrii care au trecut la noi s-a triplat, fapt despre care se crede ca aceste treceri de granita se datoreaza in principal si extragerii Loto de maine seara.
Toti romanii, cu mic cu mare joaca macar o varianta simpla la Loto. Chiar si cei care in general nu se prea omoara si cu norocul, sau cu prezisul celor "6 norocoase". Si eu cea care nu am mai jucat la Loto de vreo doi ani, cand tot asa la un pot mare am jucat vreo patru variante si... din patru variante, daca le cumulam scoteam biletul castigator; am fost impinsa sa joc macar o varianta. Desi am tot spus ca nu sunt o fire norocoasa, am ajuns totusi pana acolo. Cum poate era de asteptat, am "jucat" niste numere care au o oarecare semnificatie pentru mine. Toti joaca in aceasta perioada. Ceea ce mi s-a parut destul de ciudat, a fost un mosnegel, care la cei 70-70 si ceva de ani, desi singur juca la Loto. Statea la masuta micuta din caserie si isi ascundea sub podul palmei biletul de parca i-ar fi fost teama sa nu ii fure nimeni numerele castigatoare. In aceasi loterie datatoare de sperante am vazut si o pustoaica de 7-8 ani care flutura un bilet si astepta sa ii vina randul la caserie...
Diseara... sper sa nimeresc 5 din cele 6 norocoase.
Aaaaa, si ce voi face cu banii? pentru inceput, ma urc in primul avion spre Grecia sau Franta si ma fac disparuta pentru cateva zile...
P.S. Nu am castigat nici de data asta:)

Niciun comentariu:

Translate

Follow