marți

Sa tratam lucrurile metodic - TURISMUL ROMANESC


Sunt eleva in cls. a 12 – a, la un liceu tehnologic din Galati, avand ca profil de studiu “turism - bilingv franceza”. De asemeni, pot afirma ca sunt nationalista si imi apreciez foarte tare tara, indiferent de natura in care alte state europene ( si nu numai) « ne privesc ». Revenind la domeniul de activitate pe care l-am ales pentru a studia, eu am un dicton propriu dupa care ma ghidez. « Pentru ce sa-mi cheltui banii si sa descopar lumea in concedii, cand pot foarte bine sa-mi fac din asta un job, si sa fiu platita pentru a descoperi si cunoaste lumea. » Si ok, turismul, ca domeniu de activitate; poate prezenta o serie de joburi care duc la dezvoltarea culturala si lingvistica a practicantului. Insa, pana la a descoperii restul lumii, de ce sa nu incepi prin a-ti cunoaste si a-ti promova propria tara, a carei frumusete (si sa recunoastem Romania este un stat inzestrat cu toate « calitatile » naturale) poate depasi standarde foarte ridicate. (Dar asta doar in cazul in care am sti sa exploatam si valorificam ceea ce detinem.)

In ultimii ani, imaginea Romaniei nu a fost influentata tocmai pozitiv (si asta, fara sa luam in calcul diversele scandaluri politice, sociale, juridice sau de orice alta natura in care a fost implicata). Turismul romanesc a avut de suferit, iar odata cu noua ministra, lucrurile nu au cazut pe o panta a fagaduintei. Aceasta din urma a incercat (teoretic) sa creeze un « brand » al turismului din tara noastra, insa, eu consider, ca in realitate s-a pus problema despre o propaganda la nivel inalt, in care principalul scop urmarit a fost acela de a-si promova imaginea de sine. In fine, nu voi face acum speculatii politice la adresa actualei minstre, caci nu asta intentionam prin publicarea acestui material.

In urma cu cateva luni, pe un post national de televiziune, era difuzata o stire prin care, un investitor strain (austriac pare mi-se) ne invata pe noi (ca si popor vorbesc) sa ne promovam tara. Acesta a demonstrat ca, la o simpla cautare pe cel mai popular motor de cautare de pe internet (Google), Romania nu statea foarte bine, cateva poze cu persoane publice autohtone, doua – trei harti, si cam astea erau imaginile reprezentative pentru tara noastra. Lucru deloc imbucurator, de altfel. Fapt pentru care, m-am decis, sa promovez imaginea de ansamblu a turismului romanesc, printr-o serie de articole si materiale, in care voi vorbi despre tot ce Romania are de oferit, folosind un limbaj specific pliantelor turistice , sau a ghizilor de turism, bineinteles.

Se poate si altfel, decat prin mediatizarea intensiva a lucrurilor nesemnificative pentru Romania, sau prin mediatizarea persoanelor publice. Un turist viziteaza un loc, nu o persoana!! (Persoana, cu care poate, nici macar nu se va intalni in voiajul sau !!)


4 comentarii:

Unknown spunea...

Imi place la nebunie postul tau, mi-as dori sa fie mai multi care gandesc asa ca tine. Tara noastra e superba...mi-ar placea sa mai discutam. Felicitari pentru initiativa!

Ame Libre spunea...

Trebuia sa incepem de undeva,nu??

Unknown spunea...

Si, mai ales, trebuia sa inceapa Cineva!

Ame Libre spunea...

Asa sunt eu mai tupeista...
Sunt mandra de ceea ce avem, dar se poate si mai bine.
Si daca nu generatia noastra, atunci cine??Copii copiilor nostri?

Translate

Follow