sâmbătă

Geamăt


Distanță-i în noapte
E spațiu, e gol,
E fulg sau e frunză
E gând sau e somn.
Și tu,
Tu demon de ceară,
Sau înger - lumină
Te spulberi în noapte,
Și noaptea-i de vină.
Transformă-te-n vânt
Și piei în furtună
Îngroapă-te-n ploi
Răsari în grădină.
Și fug pe poteci
Să îmi ascund gândul
Cu mâini de mort, reci
Îmi tremuri cuvântul.
Mă sperii pe veci.
Și fug iar în ploaie.
E vis sau e joc?
Zăpada-i văpaie.
Să strig? Vocea mi-e surdă.
Iar ție-ți; urechile-ți mute, nu vor să audă.
E geamăt în vânt
Și șuieră-a a moarte
Și cerul-njunghiat
Suspină a noapte. 
Haite de lupi îmi hăituie gândul
Sunt cer și pământ
Sunt doar eu și vântul.
Nu ești și nu sunt.
Îmi ard și plămânii
În ploaie și vânt
Îmi arăți stăpânii.
Și suntem doar oi
Ce-n noapte se-adapă
În suflet e cer
În viață e groapă.
Și gem în surdină
Și strig pentru mine
Tu demon - pământ
Rupi carne din mine
Și zgârii pereții cu sânge în vine.
Ești lup și ești moarte
Prinzi viața din vânt
Și sfâșii cu dinții
Pământ pe mormânt.
Ne naștem creștini
Dar gândim păgână
O viață, o moarte
Iertarea divină!
Pământ e potopul
Și ploi năvălesc
Nu-l spală, nu-l iartă 
Nici bârfe-i șoptesc
Și vântul ucide
Furtuna de gheață.
Se scutură cer
Și frunze pe față...



Niciun comentariu:

Translate

Follow